12507173_1066348420083436_2148336389432394346_n

Curs de prim-ajutor în cadrul AEGEE-Bucureşti

12507173_1066348420083436_2148336389432394346_n

Cursul de prim-ajutor organizat în cadrul AEGEE-Bucureşti a avut loc sâmbătă, 16 ianuarie. Cu aceasta ocazie l-am avut alături de noi pe asistentul medical pe ambulanţă, George Rizea, acreditat pentru cursuri de prim-ajutor.

Ne-am gândit de multe ori, atunci când am aflat de anumite incidente nefericite, cum am reacţiona dacă şi noi am fi puşi în situaţia de a acorda primul-ajutor şi de a salva viaţa unui om? Am putea acorda ajutorul necesar dacă nu am avea minimele cunoştinţe despre cum se face asta?

Ei bine, membrii AEGEE s-au gândit că este într-adevăr o nevoie să învăţăm care sunt tehnicile cel mai des utilizate în acordarea primului-ajutor şi, prin intermediul Sandrei Ghenoiu, membră AEGEE şi studentă la medicină, am aflat prin acest curs că este foarte important să ştim să acordăm ajutorul corect şi la timp!

Acum… să vedem ce au avut de spus participanţii noştri la curs:

Oana, studentă, anul II la Politehnica ,,În primul rând, a fost o experienţă foarte interesantă şi utilă, mi-a plăcut că am îmbinat teoria cu practica. George ne-a introdus imediat în diferite situaţii şi a făcut apel la imaginaţia noastră. Aşa cum a spus şi George, sunt unele situaţii în care vom fi <<nişte mici Dumnezei>>. Acum simt că pot încerca să salvez viaţa cuiva în caz de urgenţă”.

Sau câteva reacții din social media…

Untitled

Iustin este de părere că ,,A fost un curs interesant. Am aflat lucruri utile despre acordarea primului ajutor. Nu regret că am participat, chiar dacă unele informaţii nu îmi erau deloc străine. Am descoperit lucruri noi, am aflat că unele lucruri pe care le știam s-au perimat între timp, încă o dovadă că orice se schimbă şi evoluează, iar noi trebuie să ţinem pasul cu asta.

Nu în ultimul rând, George a fost de acord să ne acorde un interviu, pe care îl puteţi citi mai jos:

Cristina-Maria Apostu: Pentru început, ca să ne  cunoaştem mai bine, aş dori să-mi spui numele şi câteva lucruri despre tine.

George: Mă numesc George Rizea.

C.M.A.: Cu ce te ocupi?

G.R.: Sunt asistent medical în serviciul de urgenţă, pe ambulanţă.

C.M.A.: Ai vreun parteneriat cu Societatea Studenţilor în Medicină din Bucureşti?

G.R.: Nu, dar am fost şi sunt voluntar. Este organizaţia mea studenţească de suflet.

C.M.A: Ce te-a determinat să vii astăzi alături de noi şi să ne împărtăşeşti din experienţa şi cunoştinţele tale?

G.R.: Sandra, pentru că ea m-a invitat, şi apoi voi, chiar dacă nu vă cunoşteam. Este interesant şi motivaţional să fii chemat de către oameni care vor să înveţe bazele acordării primului-ajutor.

C.M.A.: Ai mai lucrat cu tinerii în trecut? Eşti formator?

G.R.: Da, în proiecte privind siguranţa rutieră, sănătate publică, de cercetare şi altele, cum ar fi tabere. Da.

C.M.A.: Ce sfaturi ai da tinerilor care vor să se implice în astfel de activităţi de voluntariat în acordarea primului-ajutor?

G.R.: Să conştientizeze că oricând pot fi puşi într-o situaţie reală şi trebuie să fie pregătiţi pentru orice.

C.M.A.:  Cum te-ai simțit astăzi alături de noi?

G.R.: Foarte bine. Mi-a plăcut că v-aţi organizat bine, aţi deprins informaţia şi v-aţi implicat foarte uşor, pentru prima dată.

C.M.A.: Noi îţi mulţumim pentru amabilitate şi disponibilitate şi te mai aşteptăm! Cu siguranţă, deşi nu vrem să fie cazul, cele învăţate astăzi ne vor ajuta pe viitor.

G.R.: Şi eu vă multumesc frumos. Cu mare drag şi data viitoare!

 

12573021_1066349070083371_4617693728331629174_n

Un gând despre &8222;Curs de prim-ajutor în cadrul AEGEE-Bucureşti&8221;

Lasă un răspuns

