AEGEE Planning Camp

Weekendul 4-6 decembrie 2015 s-a desfăşurat în stil inconfundabil AEGEE-ist, într-o atmosferă caldă şi primitoare, la poalele Târgoviştei şi nu departe de cursul limpede al Ialomiţei. Membrii actuali şi învăţăceii şi-au început activitatea într-o seară de vineri, determinaţi de gândul că Planning Camp-ul din această toamnă va fi şi el un succes.

După o seară de acomodare, în care am păşit cu dreptul spre noi prietenii, a venit momentul şi pentru noi, novicii, să ne ancorăm în realitatea AEGEE-istă şi să înţelegem mai bine traiectoria pe care trebuie să o urmăm. So… am început !

12387782_1532264193757516_42892808_n

Timpul a fost organizat şi, conform agendei, mai întâi ne-am familiarizat cu modul de învăţare AEGEE şi cu cele 4 mari obiective la nivel european :

  • spreading europtimism;
  • youth employment;
  • civic education;
  • youth mobility.

Asta ar însemna că membrii cei noi au înţeles că unul dintre cele mai importante obiective AEGEE este să ,,răspândească europtimismul” prin activităţi şi campanii de informare cu privire la ,,efectul european” asupra vieţii, să organizeze training-uri pentru dezvoltarea competenţelor antreprenoriale şi nu numai, să antreneze tinerii în participarea activă la viaţa civică (un exemplu de proiect relevant fiind Summer University) şi, nu în ultimul rând, să ne înveţe despre mobilitatea tinerilor în spaţiul european şi cum să ne fie mai accesibilă.

10551833_1532263740424228_2122483996_n

Întrucât echipa s-a stabilizat pentru următorul an, ne-am fixat timeline-ul evenimentelor şi proiectelor ce urmează a fi implementate. Tematica proiectului despre care am amintit deja, Summer University, a fost gândită de întreaga echipă, ceea ce ne-a implicat, automat, şi pe noi, bobocii, în procesul decizional. And that’s really cool!

Acesta, alături de evenimente precum Adunarea Generală internă, Adunarea Generală de la nivel european, Gala de aniversare a localei, Quest-iunea Bucureşti, Local Training Course au fost fixate pe perioade bine determinate. Cam aşa arăta schiţa la final:

12388008_1532263733757562_355924892_n

Care a fost rezultatul Planning Camp-ului din acest an?

Well, în primul rând, membrii noi s-au familiarizat cu atmosfera AEGEE, dar şi cu misiunea pe care o avem, s-au simţit integraţi şi ascultaţi, după cum spune şi Oana, boboacă în AEGEE: ,,A fost o experienţă foarte frumoasă şi, cu toate că sunt boboacă, membrii organizaţiei m-au făcut să nu simt atât de drastic această diferenţă. Colectivul este foarte primitor, iar în task-urile ce ni s-au distribuit pe echipe, vocea mea chiar a fost ascultată şi s-a ţinut cont de părerile şi ideile mele. Mi-a plăcut PC şi ca structură şi ca organizare, iar pentru un boboc ca mine şi ca alţii, acesta este un mod perfect de a ne atrage şi mai mult în organizaţie. Eu una chiar m-am îndrăgostit de AEGEE-Bucureşti şi de omuleţii care fac parte din ea”.

În al doilea rând, ne-am fixat obiectivele şi o parte dintre sarcini pe o perioadă de un an, astfel că acum avem planul pe care suntem pregătiţi să-l punem la bătaie. Ca dovadă că AEGEE este o mare familie, care aşteaptă oameni dornici să înveţe oricând, este şi faptul că membrii continuă să vină indiferent de vârstă. Iustin este în anul II la master, dar asta nu l-a împiedicat să se implice. El crede că PC a fost ,,o experienţă în care îmbini utilul cu plăcutul. Aici orice persoană care participă are ceva de învăţat sau de câştigat: de la învăţarea unor lucruri care te pot ajuta în viitor, până la a câştiga prietenia unor oameni frumoşi. Nu eşti judecat, eşti acceptat aşa cum eşti tu, iar oamenii din jur îţi dau curajul să fii deschis, să nu fii o persoană falsă doar pentru a face o impresie bună. Participanţii la PC te încarcă cu energie, încredere şi bună dispoziţie. Până şi cele mai timide persoane prind curajul de a vorbi liber, fără teamă, în faţa unor necunoscuti. Aici eşti ajutat să te dezvolţi personal, te distrezi, te simţi bine şi, la sfârşit, regreţi că s-a terminat.”

Şi pentru că opiniile membrilor noi converg, Daiana concluzionează ,, mi-a plăcut că mi-am făcut prieteni noi, am socializat, ne-am cunoscut mai bine. De asemenea, ce este foarte important, am înţeles mai bine în ce constă AEGEE, care vor fi proiectele noastre şi în ce despre ce vor fi acestea”.

Aşadar, după astfel de atitudini pozitive, gânduri frumos exprimate, se pare că avem optimismul necesar să trecem la acţiune. Putem concluziona, spunând că Planning Camp a avut efectul scontat, ne-a inspirat entuziasmul şi determinarea. Abia aşteptăm ca ,,work all day, party all night” să se transforme într-un stil de viaţă pentru următoarea perioadă!

Cristina-Maria Apostu

ultima.jpg

Lasă un răspuns

