Arhivele de vânzări aejeiste

Acum câteva săptămâni, într-o zi frumoasă zi de joi, ne-am strâns la sediul AEGEE și am pus la cale strategia de Fundraising. De fapt, am readus în discuție strategii vechi și le-am adaptat la viitoarele proiecte.

George Dragne, membru cu experiență în AEGEE București, dar și un priceput ”vânzător” (atât de proiecte, cât și de concepte), ne-a reamintit ce înseamnă să vinzi un proiect și ne-a povestit experiențe personale din perioada de voluntar activ în asociație. Împreună am dezbătut diverse metode de abordare a unor noi parteneri, am stabilit priorități, ne-am evaluat oferta și am realizat că inițiativa este cea mai importantă, indiferent de situație.

Fundraising într-o organizație studențească înseamnă să ”vinzi”: un proiect, o cauză, un scop, o idee. Uneori pare că vindem lucruri abstracte sau idealuri care pot fi cu greu atinse. Dimpotrivă, training-ul de joi ne-a demonstrat că orice produs are clientul potrivit. Nu e ușor să găsești oamenii interesați de ideea ta, dar ei există. Cum vindem? E destul de simplu: 1. să știi foarte bine CE ai (ideea să fie formulată coerent, rezultatele așteptate să fie concrete); 2. să identifici potențialii clienți; 3. îi contactezi pe rând și afli ce vor;  4. le oferi IDEEA ta, adaptată la NEVOIA lor. Teoretic sună bine, practic, avem de acumulat experiență!

Mulțumim George Dragne pentru răbdare și entuziasm! Am avut ocazia să ne deschidem mintea și să vedem Fundraising-ul nu doar ca pe o resursă necesară, ci mai ales ca pe o artă de a vinde produsul potrivit, persoanei potrivite. Iar acest potrivit depinde în mare parte de cum inițiem NOI procesul de negociere.

By Andra Berilă

Lasă un răspuns

