Waka Waka South Africa

Frica de foaia alba loveste din nou. Cum? Din 2 saptamani petrecute in Cape Town impreuna cu alti 19 participanti europeni si 2 indieni pentru proiectul “Beyond Europe” al AEGEE Europe nu pot sa reproduc nimic.

Tonele de informatie pe care le-am asimilat ma fac sa ma simt mai desteapta cu 8 Millennium Development Goals mari si tari, care ne-au “mancat” fiecare cate 3 ore pe zi. Dar cu siguranta a meritat efortul de a invata ceva in afara facultatii.

Altceva in afara de workshopuri? Desigur J

  • Am construit o casa. Pe bune. Am nimerit in singura zi din an in care toata lumea care vrea sa faca munca in folosul comunitatii este bine-venita sa construiasca case pentru saraci. Am primit echipament de protectie si ne-am apucat sa facem ciment si sa punem caramizi.Dupa 2 ore eram nu doar epuizati, ci si incredibil de murdari. Ca niste muncitori adevarati. Dar satisfactia este mare cand te gandesti ca ai facut ceva care va dura si care va folosi cu adevarat.
  • Am urcat pe Table Mountain (un munte al carui varf este plat ) Dupa 2 ore si jumatate am reusit sa vedem panorama Cape Town-ului: Robben Island (unde a fost inchis Nelson Mandela), stadionul, golful, totul practic. Ne-am dat sufletul sa urcat pe munte (tineri ce oras in adevaratul sens al cuvantului), dar intr-adevar a meritat efortul. Unele lucruri pur si simplu trebuie sa le vezi ca sa crezi ca exista.
  • Am fost la Capul Bunei Sperante. Cel mai sudic punct etc. De acolo poti vedea cum se intretaie oceanul Atlantic cu oceanul Indian. Cand te uiti de sus, de langa far, vezi palmieri, golf cu apa cristalina, balene in departare si babuini langa tine. Nu e de gluma, babuinii sunt animale periculoase.
  • Am fost in Gradina Botanica (ce mai Gradina Botanica, cat jumatate din Bucuresti) si la Parlament (totusi, nu mai frumos decat al nostru).
  • Am fost in cartierele sarace de langa Cape Town. Nu stii ce inseamna saracia adevarata pana nu vezi in ce conditii traiesc oamenii de acolo.
  • A da, si am jucat fotbal cu o organizatie din Cape Town, S.C.O.R.E. Acolo am descoperit ca am talent in aparare. Si da, a fost un meci amical care s-a finalizat cu o discutie despre HIV. Totul pentru MDG (Millenniun Delevopment Goals, motivul pentru care am fost in Africa de Sud)

E chiar greu sa pun lucrurile cap la cap la doar cateva zile dupa ce am aterizat in Bucuresti. Oricum, crede-ma, dupa ce te duci acolo, orice altceva ti se pare insignifiant. De la temperaturile perfecte (nu erau 50 de grade, la ei acum e primavara), la locurile superbe, la oamenii minunati, Africa de Sud e o tara pe care nu trebuie sa o ratezi !

by Gabriela Motroc

Postat în: Fără categorie

Lasă un răspuns

